Då testar vi igen ;)



Hej!
tänkte testa det här bloggandet ett tag på allvar nu hade en blogg sen tidigare men gick aldrig in på den så jag har glömt lösenord och allt. så nu ska vi se vad som händer, om jag tycker det är kul eller inte.

jaha ska man berätta om sig själv då kanske?

Mitt namn är det som min blogg heter, Sophia Rihm, Jag är född mars 1990 så är i år då 20 år, vilket jag själv tycker inte e så stor skillnad mot 19 år, ända skillnaden är väl att man får köpa på systemet.

Jag bor med min mamma och hennes kille i en 6:a i den lilla staden Alingsås, med oss bor ju oxå mina tre småsyskon. Två småbröder16 och 14 och en lillasyster3 år. Sen har jag en lillebror som bor hos min Pappa i karlskoga som e på 5 år.

på dagarna så brukar jag mest titta på någon film eller kanske en tv serie vilket jag har många av. Sen har jag ett jobb på ica supermarket, fast där e jag bara tim anställd så dom ringer när dom behöver mig, men det är alltid något. :)

Ne nu ska jag iväg och baka kladdkaksmuffins, får hoppas att dom blir lyckade.

Detta receptet använder jag som är från Leila vilket hittar du
här.

2 st ägg
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
0.5 dl matolja
1 dl ljus sirap
2 dl vetemjöl
1 dl kakao av god kvalitet
1 tsk bakpulver
1 st nypa salt
100 g mörk kvalitetschoklad 70 %

Gör såhär:

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret, häll i matolja och sirap, blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och blanda den med smeten.

6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.

7. Grädda dem i mitten av ugnen i cirka 12 minuter. Muffinsen sjunker ihop i mitten när de tas ut. Låt svalna.


Peace Out!





Hej igen, idag är det en ny morgon, vilket består av, klä på sig, äta frukost (pannkakor), borsta tänderna och träna med Hanna och Bell i Nolhaga.

just det, igår var det ju bakdags gjorde Leilas Kladdkaksmuffins.
Och dom blev faktiskt jätte goa. Första plåten blev helt lyckade, jätte kladdiga och goa innuti, dom andra blev som vanliga muffins, med bara lite kladd i, men ändå supergoa. 
Det beror väl på hur länge man har i dom och hur mycket smet man la i, i varje muffinsform.
Men som sagt, lyckade!
:)


mklgd


Muffins Before



Muffins After


Peace Out!




Hej!

Ville bara berätta och visa vad jag gjorde igårkväll, för jag kunde inte sova.

Det var så att min mamma hade tvättat min snygga t-shirt från Gina tricot, vilket man inte får göra bara handtvätta, eftersom kedjorna den hade på sig ramlar lätt av, vilket dom nu gjorde.

Så jag hade min snygga Jeans jacka från Gina Tricot, hade en trasig t-shirt, från Gina Tricot, En synål, en sytråd, tre små nitar, tre små kedjor. och resultatet blev såhär:


Jag satte fast tre nitar på ena sidan av kragen.



Och sydde fast tre kedjor vid axeln på ena sidan.


Tada! snyggt va? :D




Och T-shirten, fortfarande användbar!

Peace Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0